Längesen!

Som det står i rubriken så va det väldigt längesen jag skrev någonting här! jag har flyttat hemifrån och har två egna gos kissar nu.
I det här inlägget tänkte jag att jag skulle presentera dom lite.

 

Det här är Castor och han flyttade hem till mig med sin bror eller som jag kallde honom "lillebror". Jag var och tittade på dom hos ett katthem. Jag fick ta med mig dom hem samma dag för dom behövde så mycket omsorg, och dom sa att dom inte hade direkt tid för en annan kattunge va så sjuk. När dom kom hem till mig och familjen så var dom väldigt väldigt små. Castors bror som hette Orion var så sjuk och liten så han klarade sig inte, vilket är väldigt ledsamt. Innan han blev sämre så skrev jag till katthemmet och frågade hur gamla dom var och fick svaret dom är snart 12veckor vilket dom ska vara när man hämtar dom. Men när Orion blev som sjukast så gick jag ner till veterinären med honom och tog beslutet att ta bort honom för han blev typ som förlamad sista dagen :( En vecka var jag tillbaka hos veterinären för Castor såg lite hängig ut och jag hade redan bestämt mig för att kämpa för den här lilla killen. Väl hos dom fick jag reda på att han inte var 12v utan ungefär 6v!! så alltså när dom flyttade hem till mig var dom 4veckor vilket är helt vansinnigt!! Veterinären trodde inte att Castor heller skulle klara sig, men det gjorde han, Castor är en riktig kämpe. Idag är han ungefär 28 veckor och jätte fin! 

Här ligger han och gosar med Emmet som bor hemma hos familjen!

 
Så här ser Castor ut idag!
 
 
 
Eftersom Orion blev sjuk och allt blev som det blev så bestämde mamma och hennes man sig för att ge mig en kattunge i födelsedagspresent. Så Sirius fick flytta hem till mig och Castor den 24okt. Dom två första veckorna efter han kom hem var att bara morra och morra, det lät så himla kul. Nu morrar han bara när han är en jägare och Castor inte får ta hans leksaker :) 
Han är en blandning mellan ragdoll och bondkatt och är en super go kille som verkligen älskar alla, han älskar att vara i centrum och så älskar han såklart sin nya bror Castor! Något som är speciellt med Sirius är att han har ett öga som är lite mindre än det andra och det är super gulligt när han är trött för då blir hans lilla öga super litet hehe :)
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: